Du, vi gråter nu
Men det är mer,
mer än femtio år försent
Du, det finns dom som förstår nu
Men vad hjälper det
när du inte får vara med

Du, jag vill öppna tidens portar
Jag vill trösta och hålla dej i hand
Du, jag förstår
att du känner dej vilsen
Vi sökte vänner
så att värmen försvann

Jag, jag har varit feg min vän
Sagt ok och sen gråtit inom mej
Men du, det gör ont
att vakna upp min vän
Gå mot strömmen
med känslan att
kanske göra fel

Men du, det är mitt liv
jag måste leva
Men det är svårt att veta
vad man vill
Du, du fick inte ens
det du vill ha
Vi sa nej,
att vi aldrig kan lära av varann

Du, du har gjort mej stark
Jag är fri
från all längtan efter makt
För jag vet
att jag kan stå för det jag gör
Det gör mej inget
att bli lämnad utanför

Du, jag vill ge dej
allt det vackra
För du har hjälpt mej
en lång, lång bit på väg
Du, om vi blir fler
som vågade lyssna
Skulle våra framsteg stödjas
på rätt vingliga ben

Alla vandrar runt som i ett hjul
Man måste vara stark
för att bryta sej ur
Alla vandrar runt som i ett hjul
Jag vet att jag kan klara det nu

***
Tämä koskettaa juuri nyt.