Olen taas myöhässä ja tämäkin syntyy kirjaimellisesti tuskalla ja vaivalla.
**********

Istun alas ja luen
Minkä valitsisin jos saisin:
päänsäryn, huimauksen, pahoinvoinnin?

Ehkä juuri minun sivuvaikutukseni
ei löydy listasta.
Jos alan kasvaa pituutta yllättäen,
haluan syödä soraa,
lempiä jääkaapin kanssa?

Miksei kukaan kerro
miten Harvinainen olen,
tällä kertaa?

**********

Runotorstain aiheena:
"Istuudun penkille tarkastelemaan listaa. Arvioin sitä pitkään. Lista on rehellinen. Olen tyytyväinen siihen. Kenties etsimäni esine on olemassa, kenties ei. Se ei ole kovin tärkeää. Mutta lista on tärkeä. Sillä huomiolla on minulle merkitystä. Se on todella arvokas."
Erlend Loe ja katkelma on teoksesta Supernaiivi (Like 1998. Suomentanut Outi Menna. Alkuteos Naiv. Super.1996). Lainaus on vuonna 2002 ilmestyneen pokkaripainoksen sivulta 18)